Får man skicka tillbaka tapet?

Hej, jag undrar, om man beställer tapet hos er och får oöppnade tapetrullar över, får man lämna tillbaka dom då och få tillbaka pengarna? Jag tänkte utöver den normala ångerrätten eftersom det mest troligt kommer ta mer än 14 dagar för oss att tapetsera.
Anders Vikström Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Vi har tre olika sorters returrätt på tapeter när du köper i vår webshop:

    1. 14 dagars ångerrätt gäller på de flesta tapeter i enlighet med distanshandelslagen. Det innebär att du kan skickar tillbaka alla rullar av samma sort om det visar sig att de inte motsvarar dina förväntningar. Ångerrätten kan dock inte användas för att skicka tillbaka överblivna rullar, eftersom det då inte kan sägas att du ångrat ditt köp.

    2. 14 dagars öppet köp gäller på ett urval av tapeter som vi normalt har som lagervara. Då kan du skicka tillbaka även överblivna rullar inom 14 dagar.

    3. Ingen ångerrätt gäller på ett urval av tapeter som tillverkas på beställning, framför allt handtryckta och digitaltryckta tapeter.

    På varje rad i rutan där du lägger artikeln i kundvagnen framgår vad som gäller. Ibland kan samma artikel ha flera alternativ med olika returrätt, till exempel öppet köp på några rullar som vi har hemma, men vanlig ångerrätt om du ska ha fler så att vi måste beställa hem dem.

    Anledningen till att inte bara vi, utan hela branschen, är restriktiv med returer av överblivna rullar är att urvalet är så stort, att större delen av sortimentet är beställningsvaror och att tapeter trycks i batcher som inte kan kombineras. Därför är det väldigt svårt att bli av med enstaka rullar. Om vi till exempel har en rulle med batch A hemma och får en beställning en tid senare på två rullar så måste vi beställa hem två nya rullar eftersom de med viss sannolikhet är från batch B.
    Dan Johansson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.