Försenade leveranser

Får man kompensation för leveranser som inte skickas inom utsatt leveranstid?
Dan Johansson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Generellt ger vi ingen kompensation om vi inte kan leverera en vara inom den leveranstid som står på orderbekräftelsen, eftersom det är en uppskattad leveranstid och inte en garanterad.

    Givetvis försöker vi alltid leverera inom utsatt leveranstid, och jag skulle säga att vi lyckas i åtminstone 95% av fallen. För säkerhets skull har vi lagt till extra marginal i leveranstiden, så att vi vanligen kan skicka varor inom 2 veckor även om det står 1-3 veckor.

    Men eftersom det mesta av det vi säljer ska beställas hem från, och i vissa fall tillverkas av, en leverantör efter att vi fått beställningen, så finns det många potentiella förseningsrisker: artiklar kan vara tillfälligt slut hos leverantören, det kan uppstå förseningar hos fraktbolagen, det kan bli missar i orderhanteringen, det kan vara uppenbara fel på varorna.

    För att undvika att det uppstår kostnader hos dig som kund på grund av försenade leveranser, så rekommenderar vi att du inte bokar in hantverkare förrän du har mottagit varorna och hunnit kontrollera att de är felfria.
    Dan Johansson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.